Beneficiu |
Ajutor de deces |
Instituție responsabilă |
CTP (Casa Teritorială de Pensii) |
Beneficiar |
Persoana îndreptăţită sau persoana care face dovada că a suportat cheltuielile de înmormântare |
Cerere / Formular tip |
Cerere tip |
Documente necesare |
- Dacă persoana decedată a fost pensionară: act identitate beneficiar, cupon de pensie persoană decedată, Certificat deces, factură fiscala cu cheltuieli sau declarație pe propria răspundere a beneficiarului,
- Dacă persoana decedată a fost angajată și plătea asigurări sociale: extras din REVISAL (de la angajator sau ITM), Certificat deces, act identitate al beneficiarului, factură fiscală cu cheltuieli sau declarație pe proprie răspundere.
- Dacă persoana decedată nu a fost pensionară și nici nu a fost angajată, neplătind asigurări sociale: beneficiarul nu are dreptul la această prestație.
|
Unde se depun documentele |
CTP (Casa Teritorială de Pensii) Domiciliu |
Metodă primire documente |
Dosar – la sediul agenției |
Pași suplimentari |
– |
Timp legal de soluționare |
3 zile (de obicei se oferă în 24 ore) |
Număr mediu de beneficiari |
pensionari stat 153.434 – actualizat decembrie 2019 |
Decizia de acordare a dreptului |
CTP (Casa Teritorială de Pensii) |
Data limită pentru aplicare |
– |
Data efectuării plății |
3 zile (de obicei se oferă în 24 ore) |
Legislație aferentă |
Lege 263/2010 |