Ajutor de deces

Beneficiu Ajutor de deces
Instituție responsabilă CTP (Casa Teritorială de Pensii)
Beneficiar Persoana îndreptăţită sau persoana care face dovada că a suportat cheltuielile de înmormântare
Cerere / Formular tip Cerere tip
Documente necesare
  1. Dacă persoana decedată a fost pensionară: act identitate beneficiar, cupon de pensie persoană decedată, Certificat deces, factură fiscala cu cheltuieli sau declarație pe propria răspundere a beneficiarului,
  2. Dacă persoana decedată a fost angajată și plătea asigurări sociale: extras din REVISAL (de la angajator sau ITM), Certificat deces, act identitate al beneficiarului, factură fiscală cu cheltuieli sau declarație pe proprie răspundere.
  3. Dacă persoana decedată nu a fost pensionară și nici nu a fost angajată, neplătind asigurări sociale: beneficiarul nu are dreptul la această prestație.
Unde se depun documentele CTP (Casa Teritorială de Pensii) Domiciliu
Metodă primire documente Dosar – la sediul agenției
Pași suplimentari  –
Timp legal de soluționare 3 zile (de obicei se oferă în 24 ore)
Număr mediu de beneficiari pensionari stat 153.434 – actualizat decembrie 2019
Decizia de acordare a dreptului CTP (Casa Teritorială de Pensii)
Data limită pentru aplicare  –
Data efectuării plății 3 zile (de obicei se oferă în 24 ore)
Legislație aferentă Lege 263/2010

You may also like...

Sari la conținut