Obținere statut de utilitate publică

Beneficiu Obținere statut de utilitate publică
Instituție responsabilă MMPS
Beneficiar Asociația sau fundația
Cerere / Formular tip Nu există formular tip
Documente necesare

Cererea însoțită de următoarele documente:

  1. Copii de pe actul constitutiv şi de pe statutul asociaţiei sau fundaţiei;
  2. Copie de pe dovada dobândirii personalităţii juridice;
  3. Dovada privind bonitatea asociaţiei sau fundaţiei, emisă de banca la care are deschis contul;
  4. Copie de pe dovada privind situaţia juridică a sediului asociaţiei sau fundaţiei;
  5. Datele de identificare ale persoanelor fizice: numele, prenumele, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, respectiv denumirea, sediul şi codul de identificare fiscală a persoanelor juridice, cu care asociaţia sau fundaţia colaborează în mod frecvent în vederea realizării obiectului său de activitate pentru care aceasta solicită recunoaşterea statutului de utilitate publică;
  6. Situaţiile financiare anuale şi bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate;
  7. Lista persoanelor angajate şi copii de pe contractele de muncă ale angajaţilor;
  8. Copii de pe convenţiile de colaborare, calificări, scrisori de recomandare şi altele asemenea.
Unde se depun documentele În original la SGG, prin Poștă către MMPS
Metodă primire documente Dosar la Secretariatul General al Guvernului sau prin Poștă către Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Pași suplimentari Verificare îndeplinire condiții:

  1. Activitatea acesteia se desfăşoară în interes general sau al unor colectivităţi, după caz;
  2. Funcţionează de cel puţin 3 ani şi a realizat o parte din obiectivele stabilite, făcând dovada unei activităţi neîntrerupte prin acţiuni semnificative;
  3. Prezintă un raport de activitate din care să rezulte desfăşurarea unei activităţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului său, însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publică;
  4. Deţine un patrimoniu, logistică, membri şi personal angajat, corespunzător îndeplinirii scopului propus;
    a) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori în parte este cel puţin egală cu valoarea patrimoniului iniţial/de 3 ori valoarea salariului brut pe ţară garantat în plată;
  5. Face dovada existenţei unor contracte de colaborare şi parteneriate cu instituţii publice sau asociaţii ori fundaţii din ţară şi din străinătate;
  6. Face dovada obţinerii unor rezultate semnificative în ceea ce priveşte scopul propus sau prezintă scrisori de recomandare din partea unor autorităţi competente din ţară sau din străinătate, care recomandă continuarea activităţii.
Timp legal de soluționare 90 de zile
Decizia de acordare a dreptului Hotărâre de Guvern
Dată limită depunere dosar Înainte de adoptarea HG cf.legii
Legislație aferentă OUG nr. 26/2000, cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările și completările ulterioare

You may also like...

Sari la conținut